Koniec budowy bródnowskiego odcinka metra
W środę, 24 sierpnia zakończyła, zgodnie z umową, budowa trzech bródnowskich stacji metra linii M2 wraz z tunelami i torami odstawczymi. Wykonawca i stołeczny ratusz czekają teraz na wydanie przez Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, pozwolenia na użytkowanie. Na Bródnie powstają ostatnie trzy stacje linii metra M2: Zacisze, Kondratowicza i Bródno.
"Jeśli chodzi o stację Zacisze, kontrole WINB już się odbyły. WINB przesunął termin odbioru końcowego stacji na 8 września" - powiedział PAP rzecznik wykonawcy - firmy Gulermark Bartosz Sawicki. Kontrola WINB odbyła się też na stacji Kondratowicza. "Były uwagi pokontrolne. Czekamy na wyznaczenie daty ponownej kontroli" - przekazał Sawicki. Na stacji Bródno odbyła się kontrola sanepidu. "Została zakończona pozytywnie" - zaznaczył rzecznik. "Jak tylko (ocena -PAP) zostanie wydana to zwrócimy się z wnioskiem do WINB o kontrolę" - dodał.
Zarówno wykonawca jak i inwestor liczą na otwarcie nowych stacji jeszcze we wrześniu.
30 czerwca otwarte zostały dwie stacje metra linii M2 na Bemowie: Ulrychów - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i Bemowo zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich przy dzielnicowym ratuszu. Za stacją Bemowo znajdują się tory odstawcze dla pociągów metra.
Na Bródnie na otwarcie czekają kolejne trzy stacje linii M2: Zacisze – pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza – przy skrzyżowaniu ul. Malborskiej i Kondratowicza oraz Bródno – przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Łączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstała również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostały też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji prawie 1,4 mln zł.
II linia metra połączy Bemowo z Bródnem i będzie liczyć 21 stacji. (PAP)
autorka: Marta Stańczyk
mas/ wnk/