14 wrzesień 2019

Czy pirotechnika w Polsce jest biznesem sezonowym?

Pirotechnika pojawiła się na polskim rynku ponad 20 lat temu. W świadomości Polaków zagościła jako biznes sezonowy, który gwarantuje największe zyski w okresie sylwestrowym. Jednak liczne dane pokazują, że aż 70% sprzedaży fajerwerków w Polsce ma miejsce przez cały rok.
REKLAMA
Według danych  z 2018 roku Polska plasuje się na 4 miejscu światowych eksporterow pirotechniki. Wyprzedają nas jedynie Chiny, Holandia i Niemcy. Z danych tych wynika, że importerzy w naszym kraju eksportują rocznie towar o wartości prawie 15,5 mln dolarów. Co ciekawe, fajerwerki te po trafieniu do Polski są bardzo często sprzedawane dalej na inne zagraniczne rynki.


Różnorodność fajerwerków

Z badań na konsumentach korzystających z pirotechniki tylko w okresie sezonowym wynika, że największą popularnością cieszą się baterie, które stanowią około 60% sprzedanych produktów pirotechnicznych w ciągu roku. Wyparły one rozchwytywane w latach dziewięćdziesiątych petardy, gdyż prezentują dużo ciekawsze efekty wizualne i dają dużo wystrzałów oraz mini pokaz o dużym stopniu bezpieczeństwa. Na drugim miejscu w rankingu popularności są obecnie rakiety (około 15% sprzedaży), a to co przyciąga do nich Klientów, to imponujący efekt wizualny i wysoki zasięg lotu. Fontanny, które są z kolei bestsellerem w Niemczech, u nas cieszą się bardzo małą popularnością, gdyż ich rezultat nie jest tak spektakularny. Zaś rzymskie ognie, które podobnie jak wcześniej rakiety generowały wysoką sprzedaż, obecnie wydają się być już produktem niszowym (około 5% sprzedaży).


Luka na rynku

Pozostałą lukę na rynku wypełniają zestawy pirotechniczne oraz pirotechnika profesjonalna, dające łącznie około 20% sprzedaży wyrobów pirotechnicznych. Całkiem nową propozycją są fajerwerki ciche, które wcale nie odbiegają efektownym zakończeniem pokazu od tych klasycznych, ale też nie przestraszą nas i naszych pupili głośnym wystrzałem. Jednak jest to wciąż produkt, o którym jeszcze nie wszyscy wiedzą, przez co stanowi on poniżej 1% sprzedaży, a do tego w większości przypadków jest to zakup nieświadomy.

Swoimi działaniami Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej pragnie zwiększyć świadomość konsumentów na temat tego typu wyrobów poprzez różne kampanie społeczno-informacyjne. Zależy nam na bezpieczeństwie nie tylko naszych odbiorców, ale także zwierząt. Chcemy pokazać, że można łączyć przyjemne z pożytecznym, być odpowiedzialnym i dobrze się bawić. Zakładamy, że do 2024 r. ilość sprzedawanej cichej pirotechniki ma wzrosnąć do 5% - mówi Magdalena Rytel- Kuc, prezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej.


Gdzie kupujemy sztuczne ognie?

Polacy najchętniej kupują fajerwerki w supermarketach i w sezonowo otwieranych punktach sprzedaży. Natomiast Ci bardziej wymagający szukają dobrych fajerwerków w sklepach całorocznych, gdzie można znaleźć profesjonalną i kompetentną obsługę. Średni wydatek na sztuczne ognie w sezonie sylwestrowym, to koszt 150 złotych.


Koszty profesjonalnych pokazów

Średni koszt zorganizowania pokazu pirotechnicznego zależny jest od charakteru imprezy. Na pokaz w trakcie wesela klienci potrafią zainwestować od 2 do 20 tysięcy złotych, przy czym najczęstszy budżet to 4 tysiące złotych. Jeśli chodzi o większe imprezy, jak np. dla firm, czy te organizowane przez miasta, to średni budżet wynosi około 10 tysięcy złotych.

Oczywiście zdarzają się także budżety powyżej 100 tysięcy złotych, ale są to zdecydowanie pojedyncze wydarzenia.
 
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez we Wrocławiu

kiedy
2019-10-15 09:30
miejsce
Sala szkoleniowa WITALNI, Wrocław,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-15 20:00
miejsce
Vertigo Jazz Club &...
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-16 20:00
miejsce
Stary Klasztor, Wrocław, Purkyniego 1
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-17 09:00
miejsce
Siedziba firmy Witalni, Wrocław,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.