Otwarcie żłobka przy Krystyny i Mariana Barskich

fot. nadesłane
Nowo otwarty żłobek na WuWie2 Dziś rano (o godzinie 7.30) pierwsze dzieci przyjął nowo powstały żłobek na osiedlu Nowe Żerniki (WuWa2). Żłobek przy ul. Krystyny i Mariana Barskich 45 to niewielka filia placówki nr 5, wchodzącej w skład Wrocławskiego Zespołu Żłobków. Filia, znajdująca się na parterze budynku mieszkalnego, zajmuje powierzchnię 250 m2. Żłobek przyjmuje dzieci w wieku od dwunastu miesięcy do dwóch lat oraz starsze – powyżej dwóch lat. Dziećmi zajmuje się sześć opiekunek, zatrudniona jest też jedna salowa oraz kucharka na pół etatu. Posiłki dla maluchów przywożone są ze żłobka nr 5 przy ul. Dokerskiej.
REKLAMA
Rekrutacja do tego żłobka – tak jak do pozostałych finansowanych lub dofinansowanych przez miasto – odbywa się poprzez elektroniczny system rekrutacji. Wartość inwestycji - budowa, dostosowanie pomieszczeń oraz wyposażenie - to blisko 1,5 mln zł, przy czym część inwestycji sfinansowano z programu „MALUCH+”(dofinansowanie wyniosło 704 tys. zł).


Kolejne inwestycje 

Nowy, większy żłobek miasto buduje na Jagodnie. Jego budowa jest już bardzo zaawansowana. Miejsce znajdzie tam 220 dzieci w siedmiu oddziałach. Żłobek będzie miał też własną kuchnię i jadalnie przy salach oraz salę wielofunkcyjną. Powstanie tam również Miejska Biblioteka Publiczna, plac zabaw i częściowo zadaszone stojaki rowerowe. W projekcie jest też boisko sportowe. Otwarcie planowane jest na wrzesień przyszłego roku.
Jednocześnie, w ciągu paru najbliższych tygodni, ogłoszony zostanie przetarg na budowę jeszcze jednego żłobka – na Sołtysowicach. Trwa też poszukiwanie terenów pod kolejne inwestycje, m.in. na Muchoborze Wielkim i Stabłowicach.


Uwolnione miejsca 

We Wrocławiu rekrutacja do żłobków odbywa się w sposób ciągły, natomiast w okresie wiosennym uzupełniana jest ona o rekrutacje terminową – na zwalniane co wrzesień miejsca. W czerwcu br. w wyniku rekrutacji terminowej udało się zakwalifikować ponad 3,1 tys. dzieci oczekujących na miejsca dostępne od początku września. Jednocześnie 1,2 tys. wniosków wróciło do rekrutacji ciągłej. Dzieci te kwalifikowane są systematycznie na miejsca zwalniające się w ciągu roku szkolnego/opiekuńczego. Tylko do końca września w żłobkach zwolniło się 0,5 tys. miejsc, a co za tym idzie, zmniejszyła się liczba dzieci oczekujących na przyjęcie (z terminem na początek września).


Zmiany w żłobkach 

Wart też pamiętać o zmianach w zasadach rekrutacji. W lipcu Rada Miejska przegłosowała obowiązkowe szczepienia jako jedno z kryteriów przyjęcia do wrocławskich żłobków. Uchwała wejdzie w życie od 1 stycznia 2020 roku. Zmieniła się także stawka – opłata za godzinę opieki w żłobki miejskim wynosi teraz 2,03 zł.

We Wrocławiu jest ponad 6,8 tys. miejsc z żłobkach, z czego niemal 5,300 to miejsca finansowane lub dofinansowane przez miasto. Daje to współczynnik opieki na dziećmi w wysokości 37 proc., przy czym średnia dla Polski to 13,1 proc. i 34 proc. dla krajów UE. Celem Wrocławia jest 45-procentowy wskaźnik objęcia dzieci opieką.
 
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez we Wrocławiu

kiedy
2019-10-20 14:00
miejsce
Vertigo Jazz Club &...
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-20 17:00
miejsce
Teatr Polski, Wrocław, ul. G....
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-20 17:00
miejsce
Centrum Sztuki IMPART, Wrocław,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-20 17:00
miejsce
Teatr Capitol, Wrocław, ul....
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.