Zapłać podatek od nieruchomości, leśny i rolny do 15 marca
fot. nadesłane
Zbliża się termin płatności podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego. Mieszkańcy mają na to czas do 15 marca. Podatki można zapłacić online, w opłatomatach i w 18 oddziałach PKO BP S.A na terenie Wrocławia. Decyzje niedoręczone do 1 marca są wysyłane pocztą, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
REKLAMA
W tym roku decyzje podatkowe otrzyma łącznie ponad 220 tysięcy mieszkańców – mówi Marcin Urban, Skarbnik Wrocławia.
Do 1 marca decyzje w sprawie wysokości podatków doręczali mieszkańcom pracownicy Urzędu Miejskiego. Niedoręczone decyzje są wysyłane listami poleconymi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, za pośrednictwem Poczty Polskiej – na adresy korespondencyjne wskazane przez podatników. W tym przypadku termin płatności dla wpłaty jednorazowej lub dla I raty 2023 r. to 14 dni od daty doręczenia decyzji.Jeśli wysokość podatku wynosi do 100 złotych, opłatę należy uiścić do 15 marca. W przypadku wyższej kwoty jest ona rozłożona na cztery kwartalne raty z terminami płatności do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada.
Jak opłacić podatki?
-
online – za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej Wrocławia PLIP – bez prowizji;
- stacjonarnie – w 18 oddziałach PKO Bank Polski S.A. na terenie Wrocławia – bez prowizji;
- stacjonarnie – w opłatomatach, znajdujących się w budynkach Urzędu Miejskiego Wrocławia (ul. G. Zapolskiej 4, ul. Kotlarska 41, pl. Nowy Targ 1-8) – bez prowizji;
- za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz w placówkach bankowych i pocztowych.
Numer konta przypisany do danej nieruchomości
W każdej decyzji, ustalającej wymiar podatku, podany jest indywidualny numer rachunku bankowego założonego dla nieruchomości, której dotyczy dana decyzja. Ciąg 6 lub 7 ostatnich cyfr numeru konta odpowiada numerowi ewidencyjnemu nieruchomości. Na stronie Urzędu Miejskiego Wrocławia podany jest numer konta ogólnego, prowadzonego dla podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego. Wpłaty na to konto nie są jednak księgowane automatycznie – najprostszym sposobem jest więc wpłata na indywidualne rachunki bankowe.Warto dodać, że decyzje w sprawie podatku od nieruchomości można co roku otrzymywać drogą elektroniczną poprzez ePUAP. Wystarczy złożyć w Urzędzie Miejskim wniosek, który będzie zawierał adres skrytki na ePUAP. Można to zrobić elektronicznie przez ePUAP (wybierając pismo ogólne do podmiotu publicznego), a także drogą pocztową lub osobiście w Centrum Obsługi Podatnika.
Więcej informacji – Centrum Informacji Urzędu Miejskiego Wrocławia: 71 777 77 77 oraz na stronie BIP dotyczącej Wydziału Podatków i Opłat.
PRZECZYTAJ JESZCZE