Dziś światowy Dzień Kierowcy Zawodowego!
Faktycznie, w nocy po mieście kursuje 40 autobusów nocnych, powróciliśmy też w ciągu dnia do roboczych rozkładów jazdy więc tylko dziś na zmianach za kółkiem będzie… kilkaset osób! W gronie 932 osób jest 45 pań. I cały czas wrocławskie MPK liczy na więcej. Bo kiedyś zawód kierowcy miejskiego autobusu wiązała się z ciężką fizyczną pracą. Kręcenie kierownicą w ikarusie wymagało niezłej krzepy. Dziś jest inaczej. Co prawda ruch jest większy niż kilkadziesiąt lat temu, przez co praca może nie jest łatwiejsza, ale na pewno… lżejsza.Bardzo dziękuję wszystkim naszym 932 Paniom i Panom kierowcom autobusów, którzy codziennie dowożą Wrocławian, wstając, gdy miasto jeszcze śpi i zasypiając… właściwie nie zasypiając, bo przecież nasze autobusy kursują po Wrocławiu całą dobę! – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder.
Co jest trudne?
Kontrola sytuacji na zewnątrz pojazdu i jednocześnie zerkanie do wnętrza, bo przecież wieziemy ludzi. Cały czas koncentracja – tłumaczy kierowca MPK Mateusz Cebula. Z drugiej strony to jest genialne uczucie, prowadzić tak duży pojazd. A cieszą – i mówię serio – takie zwykłe momenty: gdy pasażer np. powie Dzień Dobry!, albo rzuci dobrym słowem. To znakomicie mobilizuje, bo przez to nie czujesz się anonimowy.
Cały czas wrocławskie MPK szuka chętnych chcących dołączyć do naszej znakomitej drużyny.Ulubiona trasa? Aleja Jana Nowaka Jeziorańskiego – czyli obwodnica miejska – bo po pierwsze długi prosty odcinek, a po drugie często oznacza, że jedziemy do zajezdni na fajrant – śmieje się Cebula.
MPK oferuje:
- bezpłatne szkolenie dla kandydatów na kierowców autobusów,
- osobom bez doświadczenia na start wynagrodzenie powyżej 4400 zł brutto,
- dla osób z min. 5-letnim doświadczeniem jako kierowca autobusu powyżej 5400 zł brutto,
- kartę multisport i inne benefity.