Elektryczny Mercedes na linii Wrocław-Wisznia Mała!
fot. nadesłane
Po testach autobusów elektrycznych na liniach aglomeracyjnych łączących Długołękę z Wrocławiem, teraz przyszła pora na Wisznię Małą. Już od najbliższej soboty (11 marca 2023 roku) pasażerowie linii strefowej 930, będą mieli okazję przekonać się jak wygląda podróż w pełni elektrycznym autobusem.
REKLAMA
We Wrocławiu będzie można trafić na niego w północnej części miasta – okolicach al. Kromera, Mostów Warszawskich i Polanowic. Pierwszy kurs tego pojazdu planowany jest w sobotę 11 marca o godz. 11:38 z al. Kromera w stronę Krzyżanowic.
Autobus wprawiają w ruch dwie osie napędowe ZF AVE 130 a za ogrzewanie odpowiada pompa ciepła CO2. Energia potrzebna do obu tych czynności magazynowana jest w zamontowanych na jego dachu bateriach HV typu Solid State o pojemności 441 kWh.
Testy zostaną przeprowadzone w okresie od 11 do 20 marca br. Autobus będzie obsługiwał wybrane kursy linii 930.
Pojazdy zero emisyjne są przyszłością transportu, dlatego intensywnie testujemy kolejne rozwiązania. Tym razem przedstawiamy naszym pasażerom elektrycznego Mercedesa. Jestem przekonana, że komfort jazdy i nowoczesność tego pojazdu przypadną do gustu wszystkim jego użytkownikom – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Mercedes-Benz eCitaro G to pojazd podobny do tego, który już niedługo obsłuży wrocławską linię K. Testowany 18-metrowy autobus posiada troje drzwi podwójnych oraz znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa w postaci asystenta skrętu w prawo i aktywnego asystenta hamowania. Rolą obu systemów jest zwiększenie bezpieczeństwa najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych i rowerzystów oraz pasażerów wewnątrz autobusu.Testy kolejnego autobusu zero emisyjnego w aglomeracji wrocławskiej dowodzi także dobrej i owocnej współpracy pomiędzy Wrocławiem a sąsiednimi gminami. Na takiej kooperacji zyskują mieszkańcy, a to jest najważniejsze – dodaje.
Autobus wprawiają w ruch dwie osie napędowe ZF AVE 130 a za ogrzewanie odpowiada pompa ciepła CO2. Energia potrzebna do obu tych czynności magazynowana jest w zamontowanych na jego dachu bateriach HV typu Solid State o pojemności 441 kWh.
Testy zostaną przeprowadzone w okresie od 11 do 20 marca br. Autobus będzie obsługiwał wybrane kursy linii 930.
PRZECZYTAJ JESZCZE