MPK Wrocław - Zasuwamy ze zwrotnicami (i nie tylko)
fot. nadesłane
Pod koniec 2019 roku wrocławskie MPK przejęło nadzór i prowadzenie remontów na wrocławskich torowiskach. Poza programem #TORYwolucja MPK nadzoruje i przeprowadza inne remonty i naprawy. Jeszcze wiele jest do zrobienia, ale torowcy wykorzystują obecny czas i mniejszy ruch na ulicach miasta. Naprawdę sporo udało się zrobić!
REKLAMA
Od maja MPK Wrocław ruszyło z 11 pracami w ramach programu #TORYwolucja. W ostatni weekend rozpoczęła się wymiana torowiska na Pomorskiej, Staszica i Reymonta – koszt tego remontu to prawie 2 miliony złotych.
MPK naprawia też trakcję pod wiaduktami na Powstańców Śląskich i Trzebnickiej, chociaż największe remonty w ramach tego programu czekają wrocławian w czasie wakacji. Mapkę aktualnie prowadzonych prac znaleźć można w załączniku. Poza tymi dużymi remontami MPK korzystało w kwietniu z mniejszego ruchu we Wrocławiu i prowadziło szereg napraw torów poza programem #TORYwolucja.
Co udało się zrobić?
Firmy pracujące na zlecenie MPK można spotkać na przykład na skrzyżowaniu Teatralnej i Piotra Skargi czy w pobliżu wrocławskiej Opery na Świdnickiej/Podwalu.Ten remont jest nie tylko konieczny dla naszych tramwajów, ale to także ukłon wobec wrocławskich kierowców. – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. Każdy, kto tędy jeździ do pracy, wie, jak istotnie poprawi to komfort przejazdu. Kolejny tak duży remont torowiska czeka w tym roku Biskupin i trasę wzdłuż ulicy Olszewskiego.
Ciekły metal zalewa i wypełnia pustkę między łączonymi odcinkami torów. Spawanie takie stosują także kolejarze - to podstawowa metoda łączenia szyn w rozjazdach i skrzyżowaniach torów, a także podczas naprawy pękniętych szyn kolejowych.Wiem, że wygląda to jakbyśmy gotowali obiad dla naszych torowców, ogień bucha żywym płomieniem – śmieje się Krzysztof Balawejder. Ale to, co wygląda zaskakująco to tak zwana metoda spawania termitowego. Polega na połączeniu sąsiednich szyn poprzez wypełnienie przestrzeni stopiwem powstającym w tyglu znajdującym się ponad miejscem spawania.
MPK naprawia też trakcję pod wiaduktami na Powstańców Śląskich i Trzebnickiej, chociaż największe remonty w ramach tego programu czekają wrocławian w czasie wakacji. Mapkę aktualnie prowadzonych prac znaleźć można w załączniku. Poza tymi dużymi remontami MPK korzystało w kwietniu z mniejszego ruchu we Wrocławiu i prowadziło szereg napraw torów poza programem #TORYwolucja.
Co udało się zrobić?
- wymieniliśmy zwrotnicę – Piłsudskiego – Stawowa A306/2Z,
- wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/8N,
- wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/1N,
- wymieniliśmy zwrotnicę – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza A401/3Z,
- wymieniliśmy 47 metrów szyn na pl. Powstańców Warszawy,
- wymieniliśmy 42 metrów szyn na ul. Średzka (most),
- wyszlifowaliśmy szyny – Toruńska – Kwidzyńska – ok. 4000 metrów toru pojedynczego,
- wyszlifowaliśmy szyny – Pilczyce od mostu w kierunku pętli (do zwrotnicy) – ok. 400 metrów toru pojedynczego,
- napawaliśmy i wyszlifowaliśmy krzyżownice w obrębie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego – Krupnicza,
- Awaryjnie w kwietniu wykonano także 142 spawy pękniętych główek szyn i torów, wstawiono także 24 metry szyn na odcinku Powstańców Śląskich – Jastrzębia oraz Orla; a także na pętli na Kosmonautów.
PRZECZYTAJ JESZCZE