Ograniczenia w ruchu kołowym na estakadzie w al. Jana III Sobieskiego

zdjęcie: Ograniczenia w ruchu kołowym na estakadzie w al. Jana III Sobieskiego / pexels/18272520
pexels/18272520
Od 27 grudnia br. na estakadzie zachodniej (wjazdowej) w ciągu al. Jana III Sobieskiego zostanie wprowadzone zwężenie do jednego pasa na odcinku ok. 100m. Prawy skrajny pas zostanie wyłączony z ruchu, zgodnie z zaleceniami zawartymi w bieżącej ekspertyzie dotyczącej stanu technicznego obiektu. Ograniczenie będzie obowiązywać aż do rozpoczęcia remontu kapitalnego estakady.
REKLAMA
Przyczyną ograniczenia ruchu kołowego są wytężenia (wyeksploatowanie) elementów dźwigara pomiędzy 8 a 9 filarem estakady.
Obydwie estakady biegnące nad torami kolejowymi są wytypowane do remontu kapitalnego, uprzednie ekspertyzy wskazywały postępujące zużycie elementów konstrukcji, typowe dla obiektów powstałych w latach 80tych XX wieku.
Pod koniec 2021r. zawarliśmy umowę na opracowanie kompleksowej dokumentacji i prace projektowe są na ukończeniu. Zadanie ma polegać nie tylko na kompleksowej renowacji obydwu obiektów, ale również budowy na nich dodatkowej infrastruktury pieszo – rowerowej, ze ślimakami zjazdowymi oraz doprowadzeniem trasy wraz z oświetleniem aż do ul. Wilanowskiej. 

Historia 

Bliźniacze obiekty o długości blisko 340 m powstały w 1983 i od czterdziestu lat zapewniają swobodny przejazd nad torami linii kolejowej Kalety – Wrocław Mikołajów oraz nad ul. Dobroszycką.

Obydwa mosty drogowe składają się z  15 przęseł o konstrukcji zespolonej, opartej na masywnych żelbetowych przyczółkach i podporach. Ograniczenie kołowe obejmie wyłącznie estakadę zachodnią, na której stwierdzono większe wytężenia, mogące być skutkiem wady materiałowej. 

Zakres prac i etapowanie

Zakres prac remontowych przewiduje odnowienie wszystkich 15 przęseł, podpór, przyczółków, izolacji, odwodnienia, dylatacji, balustrad i barier energochłonnych.

Inwestycja zostanie zrealizowana w dwóch odrębnych etapach – aby zminimalizować ograniczenia w ruchu osobno dla estakady zachodniej w stronę Wrocławia, oraz wschodniej - w kierunku Warszawy.

Prace projektowe wraz z uzgodnieniami zakończą się w przyszłym roku, wtedy również planowane jest ogłoszenie przetargu na remont pierwszego z obiektów.
W tej chwili część mostowa projektu jest w trakcie wprowadzania uwag po złożeniu dokumentacji przez projektanta, trwają natomiast jeszcze  formalności związane z przejęciem prywatnych gruntów, uzgodnienia z właścicielem sieci energetycznej oraz linii kolejowej:
•    konieczność pozyskania prywatnego terenu, na którym w latach 80tych postawiono połowę konstrukcji obydwu estakad. Proces wykupu i przejmowania działki jest w toku i zakończy się wiosną 2024r.;
•    konieczność uzgodnienia projektu z właścicielem linii kolejowej, biegnącej pod obydwoma mostami drogowymi,
•    konieczność uzgodnienia lokalizacji oraz obsługi ślimaków zjazdowych dla ruchu pieszo - rowerowego z właścicielem działki przy P&R
•    konieczność uzgodnienia branży elektrycznej z właścicielem sieci energetycznej.
PRZECZYTAJ JESZCZE
pogoda Wrocław
13.4°C
wschód słońca: 05:27
zachód słońca: 20:11
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez we Wrocławiu

kiedy
2024-04-29 19:00
miejsce
Hala Orbita, Wrocław, ul....
wstęp biletowany
kiedy
2024-04-29 20:00
miejsce
WędrówkiPub, Wrocław, ul. Podwale...
wstęp biletowany
kiedy
2024-04-29 20:00
miejsce
Vertigo Jazz Club &...
wstęp biletowany
kiedy
2024-04-30 19:00
miejsce
Narodowe Forum Muzyki, Wrocław,...
wstęp biletowany