Wspólny bilet na kolej po Wrocławiu - Polregio zaskoczone
fot. nadesłane
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miejskiego Wrocławia, POLREGIO i Kolei Dolnośląskich. Ponownie na spotkaniu nie było przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
REKLAMA
Urząd Miasta potwierdził, że oferta z dnia 1 grudnia 2022 roku jest aktualna i Ratuszowi zależy na jak najszybszym podpisaniu umowy.
Niestety, nie jest także prawdą, że Urząd Marszałkowski i Koleje Dolnośląskie akceptują zapisy miejskiej oferty. Już pobieżna analiza przesłanego na dwie godziny przed dzisiejszym spotkaniem projektu umowy wskazuje na istotne rozbieżności względem oferty Miasta, m.in.:
Mimo środowych zapewnień Urzędu Marszałkowskiego i KD spółka POLREGIO wyraziła także obawy co do możliwości wejścia w życie umowy od 1 kwietnia br.
Urząd Miasta szczegółowo przeanalizuje zaproponowany projekt umowy. Mamy nadzieję, że KD wycofają się ze zmian wprowadzonych do projektu umowy, niezgodnych z ofertą Miasta.
Celem wszystkich stron powinno być niezwłoczne podpisanie umowy.
Nie tylko dla wrocławskiego magistratu środowa konferencja prasowa Urzędu Marszałkowskiego, na której ogłoszono akceptację oferty miasta, była zaskoczeniem. Również dla drugiego przewoźnika – Polregio. Dziś na spotkaniu Urzędu Miasta, Kolei Dolnośląskich i Polregio ponownie nie było przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego. Przedstawiciel Polregio na początku spotkania przyznał, że nie jest upoważniony do akceptacji propozycji miasta. Miasto poprosiło o oficjalne stanowisko Polregio, do czego przewoźnik się zobowiązał.. Urząd Miasta Wrocławia potwierdził, że oferta z 01.12.2022 jest aktualna.
Polregio stwierdziło, że otrzymaną dziś od KD umowę traktuje jedynie jako projekt i będzie jej treść, podobnie jak Urząd Miasta Wrocławia, analizować. W związku z powyższym Polregio poddało pod wątpliwość realność rozpoczęcia współpracy z dniem 1 kwietnia br..
Choć Koleje Dolnośląskie zapewniały, że propozycja umowy opiera się na ofercie miasta, to już pobieżna jej analiza wskazuje, że zapisy są niezgodne z propozycją Urzędu Miasta. Np. miasto proponowało w grudniu, by w pierwszym kwartale obowiązywania umowy oprzeć się na badaniu liczby podróży z 2019 roku. Tymczasem w propozycji umowy Koleje oczekują wzrostu wynagrodzenia o 38 proc. Jeszcze inna informacja dostrzeżona przez miasto w czasie pobieżnego przejrzenia propozycji umowy: Urząd Miasta miałby płacić także za podróże podwrocławskie, a nie tylko (co jest jasno zapisane w grudniowej ofercie) za podróże wewnętrzne, tj. rozpoczynające się i kończące na terenie miasta.
Teraz Urząd Miasta Wrocławia jak i Polregio przeanalizują dokładnie projekt umowy przedstawiony przez Koleje Dolnośląskie i uwagi do przesłanej umowy przekażą pisemnie. Wszyscy zadeklarowali, że będą dążyć do jak najszybszego wyjaśnienia spornych kwestii i niezwłocznego podpisania umowy.
Niestety, nie jest także prawdą, że Urząd Marszałkowski i Koleje Dolnośląskie akceptują zapisy miejskiej oferty. Już pobieżna analiza przesłanego na dwie godziny przed dzisiejszym spotkaniem projektu umowy wskazuje na istotne rozbieżności względem oferty Miasta, m.in.:
- Opłata po stronie Miasta za pierwszy kwartał nowej umowy została zwiększona o 38%,
- Urząd Miasta miałby płacić także za podróże podwrocławskie, a nie tylko (co jest jasno zapisane w grudniowej ofercie) za podróże wewnętrzne, tj. rozpoczynające się i kończące na terenie miasta.
Mimo środowych zapewnień Urzędu Marszałkowskiego i KD spółka POLREGIO wyraziła także obawy co do możliwości wejścia w życie umowy od 1 kwietnia br.
Urząd Miasta szczegółowo przeanalizuje zaproponowany projekt umowy. Mamy nadzieję, że KD wycofają się ze zmian wprowadzonych do projektu umowy, niezgodnych z ofertą Miasta.
Celem wszystkich stron powinno być niezwłoczne podpisanie umowy.
Polregio: o niczym nie wiedzieliśmy, potrzebujemy czasu
Dziś odbyło się spotkanie w sprawie honorowania Urbancard w przejazdach pociągami na terenie Wrocławia. Na początku spotkania drugi z przewoźników, Polregio, poinformował, że Urząd Marszałkowski i Koleje Dolnośląskie nie konsultowali z nim ogłoszenia akceptacji grudniowej oferty.Nie tylko dla wrocławskiego magistratu środowa konferencja prasowa Urzędu Marszałkowskiego, na której ogłoszono akceptację oferty miasta, była zaskoczeniem. Również dla drugiego przewoźnika – Polregio. Dziś na spotkaniu Urzędu Miasta, Kolei Dolnośląskich i Polregio ponownie nie było przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego. Przedstawiciel Polregio na początku spotkania przyznał, że nie jest upoważniony do akceptacji propozycji miasta. Miasto poprosiło o oficjalne stanowisko Polregio, do czego przewoźnik się zobowiązał.. Urząd Miasta Wrocławia potwierdził, że oferta z 01.12.2022 jest aktualna.
Choć Koleje Dolnośląskie zapewniały, że propozycja umowy opiera się na ofercie miasta, to już pobieżna jej analiza wskazuje, że zapisy są niezgodne z propozycją Urzędu Miasta. Np. miasto proponowało w grudniu, by w pierwszym kwartale obowiązywania umowy oprzeć się na badaniu liczby podróży z 2019 roku. Tymczasem w propozycji umowy Koleje oczekują wzrostu wynagrodzenia o 38 proc. Jeszcze inna informacja dostrzeżona przez miasto w czasie pobieżnego przejrzenia propozycji umowy: Urząd Miasta miałby płacić także za podróże podwrocławskie, a nie tylko (co jest jasno zapisane w grudniowej ofercie) za podróże wewnętrzne, tj. rozpoczynające się i kończące na terenie miasta.
Teraz Urząd Miasta Wrocławia jak i Polregio przeanalizują dokładnie projekt umowy przedstawiony przez Koleje Dolnośląskie i uwagi do przesłanej umowy przekażą pisemnie. Wszyscy zadeklarowali, że będą dążyć do jak najszybszego wyjaśnienia spornych kwestii i niezwłocznego podpisania umowy.
PRZECZYTAJ JESZCZE