Za nami Komisja Torowa Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. MPK Wrocław było współorganizatorem!

fot. nadesłane
We Wrocławiu zakończyła się Komisja Torowa IGKM, na której pojawili się najważniejsi prelegenci ze świata transportu miejskiego. Nie zabrakło oczywiście tematów, związanych z komunikacją miejską w stolicy Dolnego Śląska. Wydarzenie odbyło się na wrocławskim stadionie i osiągnęło rekordową liczbę uczestników – ponad 260 osób!
REKLAMA
Dokładnie o godzinie 10.00 w środę, 10 maja na Tarczyński Arena Wrocław, tuż po otwarciu obrad Komisji przez prezes Izby Dorotę Kacprzyk i przemówieniu wiceprezydenta Wrocławia Jakuba Mazura, wystartował pierwszy panel wydarzenia. Rozpoczął go prezes MPK Wrocław – Witold Woźny, który opowiedział m.in. o tym jak funkcjonuje spółka, jakie działania podejmuje oraz o tym, jakie wyzwania stoją przed wrocławskim MPK.

Było to dla nas bardzo ważne wydarzenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że takie spotkania we Wrocławiu w ostatnim czasie się nie odbywały. Cieszy też to, że mogliśmy opowiedzieć o tak dużej ilości wykonanych przez nas zadań, w ciągu ostatnich trzech lat - mówi prezes MPK Wrocław Witold Woźny.

Samo wydarzenie, poza tym, że rekordowe pod względem frekwencji, było bardzo merytoryczne i stało na bardzo wysokim poziomie, jeśli chodzi o organizację – podkreśla.

Wydarzenie objęte było Patronatem Honorowym Prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka.

To kluczowy moment dla MPK. Podczas Komisji Torowej mogliśmy szerzej opowiedzieć o naszych doświadczeniach i zebrać informacje, dotyczące rozwoju infrastruktury od innych przewoźników. Wymieniamy się wiedzą, aby nadal pracować nad poprawą wrocławskich torów i jakością podróży komunikacją miejską w naszym mieście – dodaje wiceprezes MPK Wrocław Przemysław Nowicki. 

Podczas pierwszego panelu wydarzenia przemawiał także dyrektor ds. infrastruktury MPK Wrocław Damian Talaga. Opowiedział on o inwestycjach w ramach programu #TORYwolucja, podsumował zakończone już remonty oraz przedstawił zadania na ten rok.

Prawdziwa rewolucja torowa

Działania pod znakiem TORYwolucji trwają już od blisko czterech lat. W ramach programu MPK Wrocław zrealizowało do tej pory blisko 50 inwestycji wartych ponad 240 mln zł. Wśród nich m.in. remont torowiska na pl. Jana Pawła II, pl. Kościuszki czy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich z Hallera. Przewoźnik nie zwalnia tempa i realizuje kolejne ważne inwestycje na terenie miasta.

Realizacja inwestycji w ramach programu TORYwolucja przyczyniła się do znacznego spadku wykolejeń i rozjechań tramwajów. Podczas gdy w latach 2019, 2020 i 2021 było ich kolejno 118, 111, 117, w roku 2022 doszło do zaledwie 29 zdarzeń. To spadek o ponad 80%. Dowodzi to skuteczności wykonywanych prac, bowiem znaczna część wykolejeń, do których dochodziło w ubiegłych latach, nie wynikała z winy motorniczych, a złego stanu torowisk.

Było więc się czym chwalić podczas tegorocznej Komisji Torowej. Tym bardziej cieszy fakt, że na tym nie koniec rewolucji we wrocławskim MPK. Nieustannie trwa bowiem rewolucja taborowa. Już pod koniec tego roku, w grudniu tramwajowe szeregi MPK zasili pierwsza Pesa, ponadto tabor zasili 46 nowych tramwajów Moderus Gamma. Codziennie Wrocław przemierza również 17 wyremontowanych w ubiegłym roku tramwajów Skoda 16T. Z bardzo ważnych tramwajowych inwestycji nie sposób nie wymienić, trwającej aktualnie modernizacji zajezdni Borek, która ma zostać zakończona z końcem tego roku. Łączny koszt inwestycji to 42,5 miliona złotych.

W rekordowej pod względem frekwencji tegorocznej Komisji Torowej udział wzięło ponad 260 osób. Poza Torywolucją poruszane były takie tematy jak m.in. budowa trasy tramwajowej na Popowice i Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór, stan infrastruktury tramwajowej w naszym kraju, czy wreszcie nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie torowisk.

Spotykaliśmy się we Wrocławiu, aby porozmawiać o najważniejszych zagadnienia eksploatacyjnych dot. torowisk tramwajowych. Wszystkie miasta w Polsce, gdzie funkcjonuje komunikacja tramwajowa, jasno informują, że systemy komunikacji tramwajowej stanowią kręgosłup i są podstawą całego układu komunikacyjnego w tych miastach – zaznacza Marcin Zawadka, Specjalista ds. Technicznych, Sekretarz Komisji Torowej IGKM.

Doświadczenia MPK we Wrocławiu oraz innych zarządców infrastruktury torowej z Polski, którzy prezentowali swoje rozwiązania w tym zakresie, są niezwykle cenne – podsumowuje.

Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej to organizacja samorządu gospodarczego dla branży transportu publicznego. Co to oznacza w praktyce? Izba zrzesza różne podmioty, w tym organizacje, firmy i instytucje, działające w branży komunikacji miejskiej w Polsce. Członkami Izby są głównie przewoźnicy i organizatorzy przewozów pasażerskich w miastach. Do Izby należą także producenci taboru, zakłady naprawcze, placówki naukowo-badawcze oraz inne przedsiębiorstwa świadczące usługi na rzecz komunikacji miejskiej.

Do zadań Izby należy przede wszystkim reprezentowanie interesów członków przed instytucjami władz centralnych (parlamentem, ministerstwami, agendami rządowymi) oraz organizowanie współpracy i ułatwianie wymiany doświadczeń poszczególnym podmiotom z branży.
PRZECZYTAJ JESZCZE
pogoda Wrocław
9.9°C
wschód słońca: 05:35
zachód słońca: 18:18
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez we Wrocławiu

kiedy
2024-04-02 20:00
miejsce
WędrówkiPub, Wrocław, ul. Podwale...
wstęp biletowany
kiedy
2024-04-03 17:00
miejsce
Sala Audytoryjna WCK, Wrocław, ul....
wstęp biletowany
kiedy
2024-04-03 19:00
miejsce
WędrówkiPub, Wrocław, ul. Podwale...
wstęp biletowany
kiedy
2024-04-03 19:00
miejsce
Sala Koncertowa Radia Wrocław,...
wstęp biletowany