Zajezdnia MPK przy ul. Obornickiej we Wrocławiu zostanie zmodernizowana
W ramach rozbudowy zajezdni powstanie 89 stanowisk dla autobusów, 85 miejsc parkingowych dla samochodów, nowa hala obsługi technicznej pojazdów o powierzchni niemal 1,9 tys. m kw., myjnia i stacja paliw. Na placu postojowym zostanie wykonana specjalna kanalizacja kablowa dla potrzeb rozprowadzenia zasilania do ładowania autobusów elektrycznych.
Nowa myjnia umożliwi mycie autobusów o długości do 18,75m i wysokości 3,5m. Zostanie ona wyposażona zostanie w system recyklingu wody technologicznej (minimalny odzysk 80%) i będzie dawała możliwość wykorzystania wody opadowej z dachu hali, a przewidywana ilość cykli mycia w roku to 20 tys. Będzie to jedyna myjnia w Polsce spełniająca wymogi mycia autobusu w czasie 2 minut. W ramach modernizacji stacji paliw nastąpi wymiana istniejących dystrybutorów na dystrybutory o wydajności min. 120 l/min. - Prace ruszą najpóźniej na koniec czerwca br. – mówi Paweł Fidelak, Menadżer Projektu, Skanska. - Wcześniej zajmiemy się opracowaniem dokumentacji projektowej. Pierwsza faza budowy, która potrwa do drugiej połowy listopada, to roboty przygotowawcze, a także wykonanie placu postojowego dla autobusów wraz z infrastrukturą. Pozostałe prace budowlane (hala obsługi, myjnia, stacja paliw) zakończą się w pierwszej połowie grudnia. Następnie planowane są próbne rozruchy urządzeń. Zakończenie całości inwestycji wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie zaplanowane jest na połowę stycznia 2015 r.
Po zakończeniu inwestycji zajezdnia znajdująca się obecnie przy ul. Grabiszyńskiej zostanie zlikwidowana i przeniesiona do nowo wybudowanej przy ul. Obornickiej. Dzięki temu ul. Grabiszyńska zostanie odciążona od ruchu autobusów zjeżdżających i wyjeżdżających z zajezdni. Ponadto, nowa hala obsługi technicznej, nowoczesna myjnia i zmodernizowana stacja paliw znacznie wpłyną na poprawę obsługi taboru MPK i pozwoli na zwiększenie komfortu pracy osób zatrudnionych w zajezdni.