Zaproponowano sześć wariantów trasy tramwajowej na osiedle Psie Pole
Zgodnie z wtorkowym komunikatem wrocławskiego magistratu każdy z sześciu wariantów opracowanych w studium to blisko 6 km trasy tramwajowej i 12 przystanków. Do obsługi każdego z wariantów potrzeba 12 tramwajów, a szacowane koszty inwestycji to ok. 830 mln zł bez wykupu gruntów oraz zakupu taboru. W kwocie uwzględniono także potrzebę przebudowy ul. Wyszyńskiego wraz z budową trasy tramwajowej, bo tramwaj na Psie Pole wymaga wzmocnienia układu tras także w centrum.
Jak podano, po rozmowach z ekspertami i z mieszkańcami zostanie wybrany ostateczny wariant, na który będzie przetarg na koncepcję programowo-przestrzenną.
Magistrat poinformował, że w studium korytarzowym opracowanym na potrzeby inwestycji brano pod uwagę kilka kryteriów, m.in. odległość od przystanków (mniejsza niż 500 m), koszt inwestycji, kolizje z obszarami chronionymi, długość trasy w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków, liczbę nieruchomości prywatnych do zajęcia, wydzielenie torowiska z jezdni, czas podróży, wpływ na klimat.
„Stąd studium korytarzowe trasy tramwajowej na Psie Pole to bardzo obszerny dokument. Liczy ponad 400 stron. Prace przy nim trwały rok. Opracowanie wykonane zostało przez firmę Databout z podwykonawcą - Politechniką Wrocławską” - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Wrocławskich Inwestycji Piotr Paś.
Z analiz wynika, że najkorzystniejsze są trasy rozpoczynające się na skrzyżowaniu al. Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Następnie poprowadzone wzdłuż alei Brücknera do ul. Krzywoustego, dalej przez nowy most nad Widawą albo - w zależności od wariantów - bliżej rzeki w korytarzu ul. Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. W drugim wariancie trasa prowadziłaby w stronę ronda Lotników Polskich i dalej w kierunku cmentarza na ul. Kiełczowskiej.
„Przy tej wielkiej wrocławskiej nekropolii mogłaby powstać pętla tramwajowa z parkingiem Park&Ride. Byłaby to dogodna lokalizacja także dla mieszkańców gminy sąsiedniej oraz pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej w dniu Wszystkich Świętych i kolejny wielki wrocławski cmentarz zostałby skomunikowany tramwajami” - czytamy w komunikacie. (PAP)
ros/ mmu/