reklama
7 styczeń 2025

Zaproponowano sześć wariantów trasy tramwajowej na osiedle Psie Pole

zdjęcie: Zaproponowano sześć wariantów trasy tramwajowej na osiedle Psie Pole / v50809384
v50809384
Zaproponowano sześć wariantów trasy tramwajowej na osiedle Psie Pole - poinformował wrocławski magistrat. Studium przewiduje 12 przystanków na długości około sześciu kilometrów, a koszt inwestycji - bez wykupu gruntów - to ok. 830 mln zł. Trasę ma obsługiwać 12 tramwajów - dodano.
REKLAMA

Zgodnie z wtorkowym komunikatem wrocławskiego magistratu każdy z sześciu wariantów opracowanych w studium to blisko 6 km trasy tramwajowej i 12 przystanków. Do obsługi każdego z wariantów potrzeba 12 tramwajów, a szacowane koszty inwestycji to ok. 830 mln zł bez wykupu gruntów oraz zakupu taboru. W kwocie uwzględniono także potrzebę przebudowy ul. Wyszyńskiego wraz z budową trasy tramwajowej, bo tramwaj na Psie Pole wymaga wzmocnienia układu tras także w centrum.

Jak podano, po rozmowach z ekspertami i z mieszkańcami zostanie wybrany ostateczny wariant, na który będzie przetarg na koncepcję programowo-przestrzenną.

Magistrat poinformował, że w studium korytarzowym opracowanym na potrzeby inwestycji brano pod uwagę kilka kryteriów, m.in. odległość od przystanków (mniejsza niż 500 m), koszt inwestycji, kolizje z obszarami chronionymi, długość trasy w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków, liczbę nieruchomości prywatnych do zajęcia, wydzielenie torowiska z jezdni, czas podróży, wpływ na klimat.

„Stąd studium korytarzowe trasy tramwajowej na Psie Pole to bardzo obszerny dokument. Liczy ponad 400 stron. Prace przy nim trwały rok. Opracowanie wykonane zostało przez firmę Databout z podwykonawcą - Politechniką Wrocławską” - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Wrocławskich Inwestycji Piotr Paś.

Z analiz wynika, że najkorzystniejsze są trasy rozpoczynające się na skrzyżowaniu al. Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Następnie poprowadzone wzdłuż alei Brücknera do ul. Krzywoustego, dalej przez nowy most nad Widawą albo - w zależności od wariantów - bliżej rzeki w korytarzu ul. Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. W drugim wariancie trasa prowadziłaby w stronę ronda Lotników Polskich i dalej w kierunku cmentarza na ul. Kiełczowskiej.

„Przy tej wielkiej wrocławskiej nekropolii mogłaby powstać pętla tramwajowa z parkingiem Park&Ride. Byłaby to dogodna lokalizacja także dla mieszkańców gminy sąsiedniej oraz pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej w dniu Wszystkich Świętych i kolejny wielki wrocławski cmentarz zostałby skomunikowany tramwajami” - czytamy w komunikacie. (PAP)

ros/ mmu/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez [nazwa administratora portalu] na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pogoda Wrocław
-0.7°C
wschód słońca: 07:39
zachód słońca: 16:27
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez we Wrocławiu

kiedy
2025-01-22 19:00
miejsce
Sala Koncertowa Radia Wrocław,...
wstęp biletowany
kiedy
2025-01-22 19:15
miejsce
Wrocławski Teatr Współczesny im....
wstęp biletowany
kiedy
2025-01-22 20:00
miejsce
Vertigo Jazz Club &...
wstęp biletowany
kiedy
2025-01-23 19:00
miejsce
Sala Witrażowa - Stary Klasztor,...
wstęp biletowany