Zmiany w organizacji ruchu w związku z rozbiórką Arkad Wrocławskich
fot. nadesłane
W nocy z 14 na 15 lutego na ul. Swobodnej, Komandorskiej i Nasypowej zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu samochodowego. Ze względów bezpieczeństwa przy samych Arkadach Wrocławskich nie będą mogli też przejść piesi. Szczegóły w komunikacie.
REKLAMA
Arkady Wrocławskie to centrum handlowe i biurowe otwarte w kwietniu 2007 roku. Ostatnie sklepy w Arkadach Wrocławskich zamknęły się wiosną 2024 r. Pozwolenie na wyburzenie właściciel dostał na początku grudnia.
Od strony ul. Powstańców Śląskich przejście będzie możliwe, jednak zostanie przesunięte bliżej jezdni. Biegnąca wzdłuż Powstańców Śląskich droga rowerowa w kierunku centrum na wysokości Arkad zostanie skierowana na pas do skrętu w prawo w Nasypową.
Zmiany dla kierowców
Na ul. Swobodnej zajęty będzie jeden pas jezdni (skrajny prawy przy budynku Arkad). Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy do jazdy na wprost - w tym jeden z nich będzie służył także do skrętu w prawo.
Na ul. Komandorskiej, na odcinku między Nasypową a Swobodną, zajęty będzie jeden z trzech pasów jezdni - skrajny prawy sąsiadujący z Arkadami.
Kierowcy będą mogli ze środkowego pasa skręcić w prawo w Swobodną i pojechać Komandorską prosto, a ze skrajnego lewego pojechać w lewo w kierunku dworca głównego i galerii Wroclavia.
Miasto postanowiło wykonawcy warunek: budowę mają obsługiwać pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 9 ton. Mogą one dojeżdżać do placu budowy aleją Karkonoską, Swobodną, Gwiaździstą, Szczęśliwą, Nasypową i Komandorską. Wyjazd z placu budowy został ustalony ulicami: Komandorską, Swobodną, Gwiaździstą, Szczęśliwą, Powstańców Śląskich i dalej w kierunku wylotu z miasta. Wykonawca rozbiórki musi tak planować prace, by wjeżdżało i wyjeżdżało tam maksymalnie pięć pojazdów na godzinę. Miasto zapowiada, że poprosi Inspekcję Transportu Drogowego o kontrole.
Choć nieco zmieni się trasa autobusu linii 602, nie będzie zmiany lokalizacji przystanków.
Od wyjazdów porannych w dniu 15 lutego 2025 roku linia 602 pojedzie trasą:
DWORZEC GŁÓWNY (STAWOWA) – Borowska – Swobodna - Komandorska - Wielka– Powstańców Śląskich – Krzycka – Karkonoska – DK35 – BISKUPICE PODGÓRNE Innowacyjna – Seulska – LG – DW348 – Koreańska – Seulska – Koreańska – DW348 – LG – LG ENERGY SOLUTION WROCLAW I
LG ENERGY SOLUTION WROCLAW I – LG – DW348 – Koreańska – Seulska – Koreańska – DW348 – LG – Seulska – Innowacyjna - DK35 – WROCŁAW Karkonoska – Powstańców Śląskich – Wielka – Komandorska – Swobodna – Borowska - Peronowa – Stawowa – DWORZEC GŁÓWNY (STAWOWA).
Zakaz skrętu w lewo ze Swobodnej w Powstańców Śląskich nie będzie dotyczył autobusów linii nocnych.
Ze względów bezpieczeństwa piesi nie będą mogli przejść chodnikami przy:Teraz w związku z planowaną rozbiórką Arkad Wrocławskich w nocy z piątku na sobotę (14-15 lutego) wykonawca wprowadzi zmiany w organizacji ruchu w okolicy galerii handlowej - informuje Andrzej Brzoza, zastępca dyrektora Wydziału Wydział Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
- ul. Komandorskiej - chodnikiem od zachodniej strony, czyli tuż przy samych Arkadach
- ul. Swobodnej - od północnej strony – ruch pieszych będzie się odbywał przez teren marketu EPI
- ul. Nasypowej.
Od strony ul. Powstańców Śląskich przejście będzie możliwe, jednak zostanie przesunięte bliżej jezdni. Biegnąca wzdłuż Powstańców Śląskich droga rowerowa w kierunku centrum na wysokości Arkad zostanie skierowana na pas do skrętu w prawo w Nasypową.
Zmiany dla kierowców
Na ul. Swobodnej zajęty będzie jeden pas jezdni (skrajny prawy przy budynku Arkad). Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy do jazdy na wprost - w tym jeden z nich będzie służył także do skrętu w prawo.
Ulica Nasypowa dla kierowców będzie jednokierunkowa (wjazd od strony Powstańców Śląskich) i będą mogły nią pojechać tylko pojazdy z obsługi budowy, służby komunalne oraz dostawcy obsługujący lokale, puby i restauracje mieszczące się przy ul. Bogusławskiego. Wjazd w ul. Nasypową będzie również ze względów bezpieczeństwa kontrolowany - wykonawca został zobowiązany do postawienia tam posterunku z przeszkolonym do tego pracownikiem budowy.Z ul. Swobodnej - na jezdni od dworca w kierunku ul. Gwiaździstej - nie będzie można skręcić w lewo w ul. Powstańców Śląskich. Jadąc od strony Komandorskiej, aby wjechać w ulicę Powstańców Śląskich, trzeba będzie ją przeciąć, dojechać do Gwiaździstej, z niej skręcić w Szczęśliwą i skręcić w Powstańców Śląskich– tłumaczy dyrektor Andrzej Brzoza.
Na ul. Komandorskiej, na odcinku między Nasypową a Swobodną, zajęty będzie jeden z trzech pasów jezdni - skrajny prawy sąsiadujący z Arkadami.
Kierowcy będą mogli ze środkowego pasa skręcić w prawo w Swobodną i pojechać Komandorską prosto, a ze skrajnego lewego pojechać w lewo w kierunku dworca głównego i galerii Wroclavia.
Miasto postanowiło wykonawcy warunek: budowę mają obsługiwać pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 9 ton. Mogą one dojeżdżać do placu budowy aleją Karkonoską, Swobodną, Gwiaździstą, Szczęśliwą, Nasypową i Komandorską. Wyjazd z placu budowy został ustalony ulicami: Komandorską, Swobodną, Gwiaździstą, Szczęśliwą, Powstańców Śląskich i dalej w kierunku wylotu z miasta. Wykonawca rozbiórki musi tak planować prace, by wjeżdżało i wyjeżdżało tam maksymalnie pięć pojazdów na godzinę. Miasto zapowiada, że poprosi Inspekcję Transportu Drogowego o kontrole.
Choć nieco zmieni się trasa autobusu linii 602, nie będzie zmiany lokalizacji przystanków.
Od wyjazdów porannych w dniu 15 lutego 2025 roku linia 602 pojedzie trasą:
DWORZEC GŁÓWNY (STAWOWA) – Borowska – Swobodna - Komandorska - Wielka– Powstańców Śląskich – Krzycka – Karkonoska – DK35 – BISKUPICE PODGÓRNE Innowacyjna – Seulska – LG – DW348 – Koreańska – Seulska – Koreańska – DW348 – LG – LG ENERGY SOLUTION WROCLAW I
LG ENERGY SOLUTION WROCLAW I – LG – DW348 – Koreańska – Seulska – Koreańska – DW348 – LG – Seulska – Innowacyjna - DK35 – WROCŁAW Karkonoska – Powstańców Śląskich – Wielka – Komandorska – Swobodna – Borowska - Peronowa – Stawowa – DWORZEC GŁÓWNY (STAWOWA).
Zakaz skrętu w lewo ze Swobodnej w Powstańców Śląskich nie będzie dotyczył autobusów linii nocnych.
PRZECZYTAJ JESZCZE