Łączymy osiedla kładką nad Ślęzą
Kładka
30-metrowa kładka nad Ślęzą od Muchoboru Małego stanowi przedłużenie ul. Francuskiej, z kolei od Muchoboru Wielkiego - ul. Trawowej. Do jej budowy wykorzystano 20 ton stali i 25 metrów sześciennych betonu. Inwestycja kosztowała 4 mln złotych i jest finansowana z Polskiego Ładu.Potwierdzają to mieszkańcy i radni osiedlowi.W tym roku oddajemy wrocławianom wielkie inwestycje o wartości kilkuset milionów, ale również te mniejsze - takie jak ta kładka nad Ślęzą. A jak uczy sobotnie spotkanie – to również ważne działania. One mają ogromne znaczenie dla m.in. codziennej komunikacji wrocławian – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Drogi rowerowe i piesze prowadzące do kładki od strony Muchoboru Wielkiego i Małego są gotowe do realizacji.Kładka usprawni komunikację pomiędzy oboma Muchoborami i umożliwi dostęp do terenów rekreacyjnych nad rzeką oraz do ogródków działkowych. W przyszłości połączy też planowane drogi rowerowe z już istniejącymi, tworząc nowy korytarz – przyznaje Bartłomiej Tylkowski, przewodniczący zarządu osiedla Muchobór Wielki.
Mamy dziś we Wrocławiu 1400 dróg przyjaznych rowerzystom i 400 km dedykowanych jednośladom ścieżek i dróg. Ale brakuje takich elementów jak ten - łączących np. osiedla. Tu jeszcze - a prace rozpoczną się w sierpniu i wrześniu - musimy zbudować drogi rowerowe i chodniki od Trawowej i Francuskiej. Na Trawowej skoordynowaliśmy prace z MPWiK, by dwa razy nie pracować w tym samym miejscu – dodaje Jacek Sutryk.
Atrakcje pikniku (29.07)
W trakcie pikniku „Łączymy osiedla” wrocławianie mogli wziąć udział m.in. w: grze terenowej, warsztatach plastycznych i recyklingu mebli oraz pokazach pierwszej pomocy. Dla dzieci z kolei przygotowana została strefa zabaw oraz dmuchańce. Bezpłatną wodę z owocami można było otrzymać w barze wodnym przygotowanym przez MPWiK Wrocław.Na miejscu były też punkty psychoedukacyjne Centrum Zdrowia Psychicznego, w których dyżurowali m.in. psychologowie i lekarze psychiatrzy udzielając kompleksowych porad i wskazówek, w jaki sposób pomóc sobie i innym, a także gdzie szukać konkretnego wsparcia.
Organizatorami pikniku przy kładce byli: Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego, rady osiedli Muchobór Mały i Muchobór Wielki oraz Centrum Zdrowia Psychicznego (Wrocławskie Centrum Zdrowia) wraz z partnerami.
Inwestycje pieszo-rowerowe w okolicy kładki w latach 2023-2025
Dojazdy do kładki od ul. Francuskiej i ul. Trawowej- Ulica Francuska - Budowa drogi dla pieszych i rowerów na przedłużeniu ul. Francuskiej - realizacja do marca 2024 r.
- Ulica Trawowa - Budowa drogi dla pieszych i rowerów - realizacja do października 2024 r.
- Krzemieniecka - drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Krzemienieckiej. Przetarg na projekt - koniec 2023 r.
- Łącznik między Traktatową a Otyńską - prace projektowe zakończone, decyzja o realizacji zadania zależna od planów PKP
- Łącznik Otyńska - Strzegomska- w trakcie projektowania- dodatkowe połączenie pieszo-rowerowe z TAT
- Rozbudowa ul. Żwirki i Wigury w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego - prace projektowe zakończone, zakończenie budowy listopad 2023 r.
- Ulicami Francuską i Szwajcarską połączenie rowerowe ze stacją kolejową Wrocław Muchobór oraz Trójkątem Kolejowym.
- Mińska - kontynuacja drogi dla rowerów do ronda Chamcówny
- Awicenny - budowa trasy rowerowej likwidująca nieciągłości tras rowerowych.