Ponad 1,6 miliona wizyt na Jarmarku Bożonarodzeniowym we Wrocławiu - świąteczna magia przyciągnęła tłumy!
Mieszkańcy Wrocławia i Dolnego Śląska dominują
Największą grupą uczestników Jarmarku byli mieszkańcy Wrocławia, którzy stanowili aż 62% wszystkich odwiedzających. Łącznie, 76% wszystkich uczestników pochodziło z Dolnego Śląska. Wrocław stał się więc centrum świątecznej radości nie tylko dla swoich mieszkańców, ale także dla osób z całego regionu.
Goście z całej Polski i zagranicy
Jarmark we Wrocławiu przyciągnął także turystów z innych części Polski. Najliczniejszą grupę krajowych odwiedzających stanowili mieszkańcy Mazowsza (31%), a następnie Wielkopolski (17%) oraz Śląska i Łódzkiego (po 12%). Udział krajowych uczestników wyniósł 14%, co pokazuje, jak duże jest zainteresowanie wydarzeniem w skali całego kraju.
Również zagraniczni goście licznie odwiedzili wrocławski Jarmark. W sumie stanowili oni blisko 6% wszystkich uczestników - najczęściej odwiedzali nas Niemcy, Czesi oraz Ukraińcy.
Jarmark to nie tylko handlowe stoiska – to także festiwal świątecznych emocji, który przez 40 dni oferował niezliczone atrakcje: od koncertów, przez warsztaty świąteczne dla dzieci, artystyczne widowiska, po magiczne Mikołajki i wspólne kolędowanie. Aż 17 dni dodatkowych wydarzeń sprawiło, że odwiedzający mogli cieszyć się różnorodnością oferty, której celem było łączenie ludzi i tworzenie wspólnej, świątecznej atmosfery. Dzięki współpracy z miastem oraz lokalnymi firmami, Jarmark przyciąga tysiące turystów, generując dodatkowe przychody dla setek lokalnych firm, od hoteli po restauracje. Co więcej, wielu gości odwiedza także inne atrakcje Wrocławia.Wrocławski Jarmark to już nie tylko punkt na mapie świątecznych wydarzeń, ale prawdziwa wizytówka naszego miasta. Z radością obserwujemy, jak każdego roku przyciąga on coraz więcej gości, nie tylko z Wrocławia, ale także z całej Polski i zagranicy. To doskonała okazja, by wspólnie celebrować magiczny czas Bożego Narodzenia - podkreśla Małgorzata Golak, Dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Z badania wynika, że turyści odwiedzający jarmark, najczęściej zwiedzali również Ostrów Tumski, Bulwary Nadodrzańskie oraz Dzielnicę Wzajemnego Szacunku.
Rekordy popularności, wrocławskie święta w międzynarodowym świetle
Jarmark Bożonarodzeniowy w Wrocławiu to jedno z najważniejszych wydarzeń w okresie świątecznym, które zyskało międzynarodowe uznanie. Wrocław znalazł się wśród miast, które zachwycają swoją świąteczną atmosferą, obok takich metropolii jak Wiedeń, Mediolan czy Praga. Międzynarodowe media, w tym brytyjski „Daily Mail”, niemiecki „Die Welt” czy amerykański serwis „The Huffington Post” zachwycają się wrocławskim jarmarkiem, a w 2024 roku o wydarzeniu entuzjastycznie pisały również „Daily Express” i CNN.
Wysoka ocena Wrocławia na tle innych europejskich miast to zarazem duże wyróżnienie i równie wielka odpowiedzialność za podtrzymanie wypracowanej przez lata marki. Jarmark wrocławski stał się symbolem świątecznej tradycji, która nie tylko przyciąga turystów przynoszących wymierny przychód lokalnym przedsiębiorcom i budżetowi miasta, ale także wzmacnia naszą tożsamość i promuje Wrocław na całym świecie – mówi Radosław Michalski, Dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia.