Johann David Heinichen – Dresden Vespers
Informuje, że 4 lutego 2022 roku premierę ma nowy album Wrocławskiej Orkiestry Barokowej oraz Ensemble Polyharmonique pod dyrekcją Jarosława Thiela. Na płycie znalazło się nagranie wokalno-instrumentalnych dzieł Johanna Davida Heinichena. Będzie ona wkrótce dostępna w Kasie NFM oraz online w Sklepie NFM.
REKLAMA
Wykonawcy:
Jarosław Thiel – dyrygent
Ensemble Polyharmonique:
Joowon Chung, Magdalene Harer – soprany
Piotr Olech, Alexander Schneider (primus inter pares Ensemble Polyharmonique) – alty
Johannes Gaubitz, Sören Richter – tenory
Matthias Lutze, Cornelius Uhle – basy
Wrocławska Orkiestra Barokowa:
Zbigniew Pilch (koncertmistrz), Violetta Szopa-Tomczyk, Paweł Stawarski, Izabela Kozak – I skrzypce
Adam Pastuszka, Mikołaj Zgółka, Małgorzata Malke, Dominika Małecka – II skrzypce
Piotr Chrupek, Michał Mazur, Natalia Reichert – altówki
Bartosz Kokosza, Jakub Kościukiewicz – wiolonczele
Janusz Musiał – kontrabas
Eduard Wesly, Noelia Melian – oboje
Györgyi Farkas – fagot
Marcin Szelest – pozytyw
Toshinori Ozaki – lutnia
Program:
Johann David Heinichen (1683–1729)
Dixit Dominus SeiH44
Confitebor SeiH32
Beatus vir SeiH28
Laudate pueri SeiH84
Laudate Dominum SeiH83
Iste confessor SeiH58a
Magnificat SeiH9
Alma Redemptoris Mater SeiH23
Litaniæ de Sancto Xaverio SeiH87
Światowa premiera nagrania
Nagrano w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, w dniach 20–22 lipca 2021 roku.
Reżyseria nagrania, montaż, mastering: Peter Laenger
Inżynier techniczny: Stephan Schellmann
NFM 75, ACC 24381
Wydawca: Accent
Wydano przy wsparciu Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu oraz Klangwerk – Aventis Foundation Ensemble Förderung
Jak to się stało, że syn protestanckiego pastora skomponował i wykonał muzykę ku czci katolickiego świętego, a dokładniej żyjącego w XVI w. inicjatora misji katolickich na świecie? Takie wydarzenie miało miejsce w latach 20. XVIII w. na dworze sasko-polskim w Dreźnie, w czasach, gdy konflikty między wyznaniami były tylko tymczasowo uciszane i miały tendencję do zaostrzania się, kiedy tylko nadarzyła się ku temu okazja. Wprowadzenie do muzyki nagranej na tej płycie nie może zatem ograniczać się do zwyczajowego poruszenia aspektów takich jak „życie i twórczość”; nagrane tu po raz pierwszy kompozycje odzwierciedlają nie tylko ich konstelacje muzyczne, historyczne i międzyludzkie, lecz także ówczesną sytuację wyznaniową i polityczną. Ich (pre)historia ma kilka źródeł, które są splecione w sieć wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań.
Gerhard Poppe, fragment eseju zamieszczonego w booklecie dołączonym do płyty
Jarosław Thiel – dyrygent
Ensemble Polyharmonique:
Joowon Chung, Magdalene Harer – soprany
Piotr Olech, Alexander Schneider (primus inter pares Ensemble Polyharmonique) – alty
Johannes Gaubitz, Sören Richter – tenory
Matthias Lutze, Cornelius Uhle – basy
Wrocławska Orkiestra Barokowa:
Zbigniew Pilch (koncertmistrz), Violetta Szopa-Tomczyk, Paweł Stawarski, Izabela Kozak – I skrzypce
Adam Pastuszka, Mikołaj Zgółka, Małgorzata Malke, Dominika Małecka – II skrzypce
Piotr Chrupek, Michał Mazur, Natalia Reichert – altówki
Bartosz Kokosza, Jakub Kościukiewicz – wiolonczele
Janusz Musiał – kontrabas
Eduard Wesly, Noelia Melian – oboje
Györgyi Farkas – fagot
Marcin Szelest – pozytyw
Toshinori Ozaki – lutnia
Program:
Johann David Heinichen (1683–1729)
Dixit Dominus SeiH44
Confitebor SeiH32
Beatus vir SeiH28
Laudate pueri SeiH84
Laudate Dominum SeiH83
Iste confessor SeiH58a
Magnificat SeiH9
Alma Redemptoris Mater SeiH23
Litaniæ de Sancto Xaverio SeiH87
Światowa premiera nagrania
Nagrano w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, w dniach 20–22 lipca 2021 roku.
Reżyseria nagrania, montaż, mastering: Peter Laenger
Inżynier techniczny: Stephan Schellmann
NFM 75, ACC 24381
Wydawca: Accent
Wydano przy wsparciu Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu oraz Klangwerk – Aventis Foundation Ensemble Förderung
Jak to się stało, że syn protestanckiego pastora skomponował i wykonał muzykę ku czci katolickiego świętego, a dokładniej żyjącego w XVI w. inicjatora misji katolickich na świecie? Takie wydarzenie miało miejsce w latach 20. XVIII w. na dworze sasko-polskim w Dreźnie, w czasach, gdy konflikty między wyznaniami były tylko tymczasowo uciszane i miały tendencję do zaostrzania się, kiedy tylko nadarzyła się ku temu okazja. Wprowadzenie do muzyki nagranej na tej płycie nie może zatem ograniczać się do zwyczajowego poruszenia aspektów takich jak „życie i twórczość”; nagrane tu po raz pierwszy kompozycje odzwierciedlają nie tylko ich konstelacje muzyczne, historyczne i międzyludzkie, lecz także ówczesną sytuację wyznaniową i polityczną. Ich (pre)historia ma kilka źródeł, które są splecione w sieć wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań.
Gerhard Poppe, fragment eseju zamieszczonego w booklecie dołączonym do płyty
PRZECZYTAJ JESZCZE