Urząd miasta nagrodzony Złotym Lajkiem
Nagrodę przyznali rada programowa Local-SoMe oraz Związek Miast Polskich. Wręczenia dokonano podczas III Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local-Some'24 we Wrocławiu.
Jury oceniało strony miejskie i portale społecznościowe, stworzone przez miejskich urzędników, którzy za pomocą kanałów komunikacyjnych przekazują informacje o tym, co dzieje się w mieście, prezentują realizowane inwestycje, atuty miasta i zapraszają mieszkańców do udziału w wydarzeniach. Mieszkańców informuje się np. o terminach i miejscach wycinki drzew, zmianie godzin pracy instytucji, inwestycjach, które wpływają na zamianę organizacji ruchu samochodów, czy choćby o nowo budującym się przedszkolu.
Jak się okazało, strony cieszą się dużą popularnością wśród mieszkańców, którzy chętnie komentują i wyrażają swoje opinie na łamach portali. Dlatego kapituła konkursowa oceniała nie tylko jakość treści, ale też zaangażowanie społeczności w tworzenie efektywnej komunikacji.
„Nagroda pokazuje, że nie tylko internauci – mieszkańcy, ale również eksperci wysoko oceniają prowadzoną przez nas komunikację w mediach społecznościowych i Internecie” – powiedziała Iwona Cieślak.
Podkreśliła, że Złoty Lajk cieszy tym bardziej, ponieważ materiały „przygotowujemy własnym sumptem, pracą urzędników – pasjonatów. Nie korzystamy z zewnętrznych agencji marketingowych” – powiedziała.
W minionym roku kaliski magistrat został nagrodzony Złotym Lajkiem za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych w kategorii: treści profilu miejskiego adresowane do mieszkańców i turystów.
Organizatorem wydarzenia jest LOCAL-SOME - jedyna w Polsce platforma dedykowana komunikacji samorza?dowej.
Tegoroczna edycja była poświęcona analizie, sposobom przetwarzania i efektywnego wykorzystania danych sieciowych do zarządzania miastem, komunikacji i dialogu z mieszkańcami oraz zarządzania marką osobistą w samorządowych mediach społecznościowych.
Podczas konferencji zaprezentowano najnowsze trendy w lokalnej komunikacji, sekrety efektywnego dotarcia do mieszkańców i najlepsze praktyki rozwiązywania sytuacji kryzysowych w social mediach.
Nagrody są przyznawane za najlepsze osiągniecia miast i ich włodarzy w social mediach, za najlepsze praktyki w tworzeniu i publikowaniu treści w mediach społecznościowych czy nap. nagroda indywidualna dla włodarzy, którzy wykazują się wyjątkową aktywnością i efektywnością komunikacji w mediach społecznościowych.(PAP)
Autorka: Ewa Bąkowska
bak/ dki/