Kulinaria artykuł sponsorowany
28 maj 2019

Międzynarodowy Dzień Burgera w Campanile!

Hotele Campanile już po raz kolejny obchodzą Międzynarodowy Dzień Burgera, który przypada na 28 maja. Miłośnicy tej potrawy z pewnością skosztują w tym dniu ulubionych burgerów, odwiedzą przy tym najbardziej popularne lokale lub przygotują je samodzielnie w domowym zaciszu. Poznajcie najważniejsze fakty z historii jego światowej i zawrotnej kariery.

Przeciętny Amerykanin zjada średnio w tygodniu trzy hamburgery, którym towarzyszą cztery porcje frytek – daje to niespełna 19 milionów hamburgerów w roku. To sporo, ale to w końcu Amerykę uznaje się powszechnie za ojczyznę hamburgerów. Polacy też je pokochali i wciąż szukają nowych smaków, o czym świadczą coraz liczniejsze manufaktury, gdzie z pasją i ze składników najwyższej jakości przygotowuje się hamburgery w stylu gourmet.

Jeśli nazwa hamburgera kojarzy się wam z niemieckim miastem Hamburg, to jest to jak najbardziej słuszne skojarzenie! To właśnie w tym mieście w połowie XIX wieku serwowano pieczeń po habsbursku. Nie było to danie wyszukane, ani jadane na salonach, a raczej przeznaczone dla mniej zamożnych. Resztki kawałków mięsa, które nie nadawały się do podania w bogatych domach i drogich restauracjach, siekano i pieczono. Następnie wykrawano plaster tak powstałej pieczeni i serwowano go umieszczonego pomiędzy dwoma kawałkami chleba. Danie to można uznać za pierwowzór znanego nam wszystkim dziś hamburgera. No, ale jak niemiecka potrawa trafiła za ocean i podbiła serca Amerykanów? Wzmianki mówią o tym, że można je było zjeść na transatlantykach pływających z Niemiec do USA, w barwach Hamburg America Line. Wraz z niemieckimi imigrantami potrawa trafiła zatem na amerykańską ziemię.

Jak to z sukcesami bywa, ma on często wielu ojców. Nie inaczej jest z historią hamburgera! Jego autorstwo w obecnej formie przypisywane jest co najmniej trzem osobom. My zdamy się jednak na renomowaną gazetę New York Times, która autorstwo tej kultowej w USA potrawy przypisuje duńskiemu imigrantowi Luisowi Lassenowi. Z kolei koncern McDonald’s odwołuje się do pochodzącego z Texasu, Fletchera Davisa. Kto był pierwszy, tego pewnie nie rozstrzygniemy.

Początkowo nawet w USA hamburgery nie miały łatwo. Postrzegano je, jako tanie danie dla biedoty, przygotowywane ze składników z niższej półki. Dopiero system opracowany przez restaurację White Castle zmienił to podejście. Opracowano dokładne standardy, jak przygotowywać hamburgery, jak zadbać o jakość posiłku, ale także o czystość i higienę. Od teraz hamburgerownie przestały kojarzyć się z tanimi budkami z podłym jedzeniem, burgery można  zjeść w wygodnych, czystych miejscach, a same kanapki przygotowywane były z dobrych jakościowo składników.

Mówiąc o hamburgerach nie można zapomnieć o korporacji McDonald’s, która swoją pierwszą restaurację otworzyła już w roku 1940. Początkowo serwowano tam całe mnóstwo innych dań, nieobecnych dziś w ofercie – np. dania z grilla czy hot-dogi. Jednak to jeszcze nie czas, kiedy burgery zaczęły królować w USA. Ich szalona kariera rozpoczyna się około roku 1970, kiedy to na rynku pojawiła się znana do dziś kanapka BigMac, a firma rozpoczęła szaloną ekspansję na rynku amerykańskim oraz międzynarodowym.

Ludzie pokochali hamburgery do tego stopnia, że mają one nie tylko swoje święto. Organizowane są zawody, mistrzostwa kulinarne, a samo danie pojawia się także w księdze rekordów Guinnessa. Największy hamburger na świecie ważył aż 1628 kilogramów. Przygotowano go w zespole liczącym ponoć aż 10 000 osób w mieście Rutland, położonym w stanie Północna Dakota. Z kolei najdroższego burgera sprzedano za 10 000 dolarów podczas aukcji charytatywnej. Nie był to jednak zwyczajny burger – jego smak wzbogacono truflami i płatkami złota. Na ulicach przybywa niewielkich restauracyjek, które specjalizują się tylko i wyłącznie w hamburgerach, a Polacy sięgają po nie coraz częściej. Kto by pomyślał, że niemieckiego dania dla ubogich powstanie finalnie tak lubiany przez wszystkich hamburger.

Obecnie widać zmiany na rynku. Polacy coraz częściej sięgają po wysokiej jakości produkty spoza lokali typu fastfood. Oczekujemy najwyższej jakości wołowiny, świeżych dodatków i oryginalnej receptury. Klienci poszukują nowych smaków i walorów wizulanych - rzeczywiście mogą na nie liczyć. Obok małych manufaktur i wielkich sieci, taki trend widać również w hotelarstwie. Przykładowo, szefowa kuchni hoteli Campanile stworzyła autorskiego burgera o nazwie Campaburger, który łączy całą paletę oryginalnych smaków Polski i Francji. Sieć hoteli Campanile serdecznie zaprasza do swoich restauracji na nowe smakowe doznania pod postacią Campaburgera i nie tylko.

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, z portfolio, które obejmuje obecnie ponad 2600 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, z historycznymi markami Louvre Hotels Group (Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Campanile, Tulip Inn, Golden Tulip, Royal Tulip), 5 markami sieci Sarovar w Indiach, francuską grupą Hôtels & Préférence oraz chińską marką Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z luksusową grupą Lucien Barrière. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez we Wrocławiu

kiedy
2019-08-20 20:00
miejsce
Vertigo Jazz Club &...
wstęp biletowany
kiedy
2019-08-21 17:00
miejsce
Centrum Sztuki IMPART, Wrocław,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-08-21 19:00
miejsce
Hotel Monopol, Wrocław, Heleny...
wstęp biletowany
kiedy
2019-08-21 20:00
miejsce
Centrum Sztuki IMPART, Wrocław,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się